Satuin löytämään blogini googlettelemassa pääsäreitä... Niin sit tää tuli googlessa ja tunnistin että hei täähän on mun blogi! En oo oikeesti muistanut tän olemassaoloa!!! Mutta väliaikatietoja siis. Pääsin opiskelee, mut pidin ekan lukuvuoden taukoa opinnoista, kun sain vauvan! <3 Sit syksyllä 2010 aloitin kauppatieteen opiskelut. Alussa tuntui tosi vaikealta palata opintojen pariin vauvavuoden jälkeen. Vaikeaa oli keskittyä kuuntelemaan luennoilla. Vaikeaa oli lukea tenttikirjaa. Vaikeaa oli ymmärtää mitään tieteellistä. Ja niin outoa oli nähdä niin paljon ihmisiä joka päivä, kun oli tottunut vuoden ajan olemaan paljon kotona vauvan kanssa. Satuin saamaan koulukaverin joka on myöskin äiti ja oli kiva vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia. Meidän yliopistossa on tenttiarkisto ja se on pelastanut mut. Oon selannut edellisvuosien tenttejä ja nähnyt mitä opet kysyy todennäköisimmin. Ja sit oon pärjännyt ihan kivasti, kun oon tiennyt mitä lukea tenttikirjoista ja mitä ei. Hirveän rankka lukuvuosi oli, erityisesti kevät, jolloin tein kandia. Kun aloitin syksyllä koulun, mä vielä imetin mun vauvaa, se ei kävellyt eikä puhunut. Lukuvuoden aikana vauvasta kasvoi taapero, se täytti 1 vuotta, oppi kävelee, oppi puhumaan, ja nyt jo puhuu kolmen sanan lauseita silloin tällöin! <3 Mulla puuttuu opinnoista yksi kirjallinen työ, jota juuri yritän väkertää, mutta eksyin nettiin surffailee, kun ei millään jaksaisi keskittyä kouluhommiin. Ja sit gradu. Gradua aloitin nyt kesällä ja teen sen samasta aiheesta kuin kandin, joten ei tarvitse ihan tyhjästä aloittaa, onneksi! Ja eilen sain tietää, että sain kandista arvosanaksi 5!! Eli paras arvosana! Oon niiiiiiin onnellinen siitä!!! :) Itsestä kun tuntui se huonolta työltä, kun oon aina niin itsekriittinen. Lukeekohan tätä blogia ikinä kukaan? Jos lukee joku jolla on pääsärit ajankohtaiset, niin toivottavasti ne meni hyvin ja pääset sisään! Ja jos et pääse, niin seuraavana vuonna uudestaan tai sit jollain muulla keinolla sisään yliopistoon! ;) Mm. tradenomi tai minkätahansa alan kandi pääsee ilman pääsykoetta tekee ns. "plus 2" opintoja erään Pohjois-Suomalaisen yliopiston taloustieteentiedekuntaan, jolloin siis voi suorittaa kauppatieteellisen alan maisterin tutkinnut kahdessa vuodessa! ja tällöin ei tarvi opiskella kieliä tai sivuaineita, vaan vain oman pääaineen opinnot! Näin jälkeenpäin kun mietin, niin ois pitänyt lukea itsensä tradenomiksi ja sit siitä jatkaa maisteriksi juurikin jotain tällaista reittiä, niin olisi päässyt nopeammin kiinni työelämään...